آموزش تغییر رنگ انواع صفحه کیلومتر

در انواع صفحه کیلومتر های خودرو از رنگ های خاصی برای روشنایی پس زمینه صفحه کیلومتر(پشت آمپر) (به عنوان مثال برای صفحه کیلومتر های پراید معمولا از رنگ سبز , خانواده پژو معمولا از رنگ نارنجی)  استفاده شده است بدیهی است که این رنگ ها مورد پسند همه افراد قرار نمیگیرند. پس می توان با تعویض LED های پس زمینه , نور و رنگ پس زمینه صفحه کیلومتر را تغییر داد. در این بخش نحوه تغییر رنگ صفحه کیلومتر را آموزش خواهیم داد.

در این بخش به عنوان نمونه صفحه کیلومتر خودروی پراید را انتخاب کردیم توجه داشته باشید که این مراحل برای تمام مدل های صفحه کیلومتر یکسان است و تفاوتی در نوع خودرو ندارد.

برای تغییر رنگ صفحه کیلومتر نیاز به ابزار و وسایل زیر داریم :


1- هیتر و هویه : برای در آوردن ال ای دی های SMD و نصب آنها بر روی سطح برد نیاز به هیتر و هویه داریم.

2- سیم لحیم : برای اتصال پایه های LED از سیم لحیم استفاده میکنیم.

3- سیم قلع کش : برای پاک کردن اضافات لحیم از سطح برد از سیم قلع کش استفاده می کنیم.

4- پنس : برای گرفتن LED ها جهت نصب و در آوردن آنها از پنس استفاده می کنیم.

5- LED smd 1210 : برای تغییر رنگ صفحه کیلومتر نیاز به LED smd سایز 1210 داریم.(رنگ دلخواه)


پس از باز کردن صفحه کیلومتر از روی خودرو و اوراق کردن کامل آن برد اصلی صفحه کیلومتر را مشاهده میکنید.

پس از نظافت سطح بورد صفحه کیلومتر از گرد و غبار با استفاده از محلول های شستشو , پایه منفی  LED smd های مربوطه را علامت گذاری می کنیم , بدین صورت که جهت اتصال آنها  را به روی بورد صفحه کیلومتر را علامتگذاری کرده تا در هنگام مونتاژ LED ها دچار سردرگمی نشویم. ( در یک سمت ال ای دی های SMD یک پخ یا یک خط مورب مشاهده می کنید که آن نشانگر پایه منفی LED SMD  می باشد.) حال با استفاده از دستگاه هیتر شروع به در آوردن LEDها نموده , پس از در آوردن LED ها ,  توسط سیم قلع کش قلع های اضافی از روی سطح بورد را تمیز نموده و LED های جدید با رنگ دلخواه را مونتاژ میکنیم.

در تصاویر زیر مراحل و نحوه تعویض LED ها را ملاحظه می کنید.